🚚DOPRAVA ZDARMA na všetko – ale len na chvíľu, DO 15. 1.📦

Reklamačný poriadok pre spotrebiteľov

obchodnej spoločnosti Včelařství Domovina s.r.o., IČO: 09338781, so sídlom Lubno 15, 582 82 Habry, Česká republika, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Krajského súdu v Hradci Králové, sp. zn. C46131, ktorú zastupuje Josef Kölbl, jednatel,

pre internetový obchod dostupný na vcelarstvi-domovina.sk

Reklamačný poriadok je určený LEN PRE ZÁKAZNÍKA SPOTREBITEĽA a tvorí neoddeliteľnú súčasť Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len “VOP”).

Kontakt pre otázky:

Telefonicky: +421 222 205 468

E-mailom: info@vcelarstvi-domovina.sk

Kam doručiť tovar pri reklamácii?

Najrýchlejší spôsob vybavenia reklamácie bude, pokiaľ nás kontaktujete na e-mail info@vcelarstvi-domovina.sk. My s vami dohodneme na ďalšom postupe.

-> Môžete využiť bezplatný vratkový štítok u akejkoľvek pobočky Packeta, pokiaľ na pobočke nahlásite náš unikátny kód 96645177.

-> Pokiaľ Vám to bude viac vyhovať môžete tovar doručiť na našu adresu Lubno 15, 58282 Habry, Česká republika.

1 AKO BY MAL NÁŠ TOVAR VYPADAŤ PRI PREVZATÍ

1.1 Aké má mať náš tovar vlastnosti v okamihu jeho prevzatia? Zodpovedáme Vám za to, že zakúpený tovar pri prevzatí nemá vady, má dohodnuté vlastnosti, je v príslušnom množstve, miere alebo hmotnosti, a zodpovedá svojou akosťou našej dohode, vzorke alebo predlohe.

1.2 Domnienka, že je tovar chybný. Pokiaľ sa vada prejaví v priebehu 24 mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí, pokiaľ nepreukážeme opak.

2 V AKÝCH SITUÁCIÁCH NEBUDE VAŠA REKLAMÁCIA UZNÁNA

2.1 Za aké vady nezodpovedáme? Nezodpovedáme Vám za vady:

2.1.1 ktoré mal tovar v čase prevzatia a pre takú vadu bola dojednaná zľava z kúpnej ceny,

2.1.2 vada vznikla na tovare opotrebením spôsobeným obvyklým užívaním, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru,

2.1.3 chyba je spôsobená Vami a vznikla nesprávnym skladovaním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahom či mechanickým poškodením, to všetko v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, inými vplyvmi prostredia a je takto priamo nami alebo výrobcom určené (spravidla na príbalovom letáku / etikete tovaru) alebo to vyplýva z právnych predpisov,

2.1.4 vadu pri tovare, ktorý bol zákazníkom upravený a ak vznikla vada v dôsledku tejto úpravy,

2.1.5 používaním tovaru v nevhodných podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené, alebo vyplýva z právnych predpisov,

2.1.6 chyba vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo náš vplyv (napr. živelná udalosť).

3 NA ČO SI DÁVAŤ POZOR PRI PREVZATÍ TOVARU?

3.1 Prekontrolujte starostlivo obsah nášho balíčka a presvedčte sa, či ste dostali to, čo ste si objednali.

3.2 Reklamácia nie je možná pre vadu, ktorú ste sami spôsobili, o ktorej ste vedeli alebo pri vynaložení obvyklej pozornosti ste ju museli spoznať pri uzatváraní kúpnej zmluvy.

4 BOL TOVAR POŠKODENÝ POČAS PREPRAVY?

4.1 Pred prevzatím tovaru od prepravcu. Prosím, skontrolujte neporušenosť obalu. Ak je obal poškodený, povedzte to priamo prepravcovi, on si zásielku ponechá a vráti nám ju. Je to najjednoduchší spôsob vybavenia reklamácie poškodenej zásielky Vám bude zaslaná zásielka nová.

4.2 Je tovar poškodený v balíčku? Ozvite sa prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý vytlačíte, vyplníte a odošlete nám e-mailom: info@vcelarstvi-domovina.sk, alebo telefonicky, vašu sťažnosť vybavíme spravidla do 3 dní.

5 AK VÁM PRIŠLO NIEČO INÉ, NEŽ STE SI U NÁS OBJEDNALI, AKO POSTUPOVAŤ?

5.1 Dostali ste niečo iné, ako ste si objednali? Ozvite sa nám prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý vytlačíte, vyplníte a odošlete nám e-mailom: info@vcelarstvi-domovina.sk. Za vzniknuté nezrovnalosti v objednávke sa vopred ospravedlňujeme a urobíme všetko pre to, aby proces reklamácie bol pre Vás čo najpohodlnejší. Budeme vás kontaktovať a dohodneme sa na ďalších krokoch.

6 ZISTENIE CHYBY TOVARU V DOBE 14 DNÍ OD JEHO PREVZATIA

6.1 Zistím vadu tovaru v dobe 14 dní od jeho prevzatia? Kontaktujte nás najlepšie prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý vytlačíte, vyplníte a odošlete nám e-mailom: info@vcelarstvi-domovina.sk.

6.2 Reklamácia nie je to isté, čo právo na odstúpenie. V lehote 14 dní od prevzatia tovaru Vám garantujeme právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo tovar vymeniť za iný. Tovar je ale v takom prípade nutné vrátiť späť nepoškodený, prípadne v zapečatenom či hygienickom obale. Inak zodpovedáte za zníženie hodnoty tovaru a/alebo hrozí, že Vám právo na odstúpenie nevznikne. Pokiaľ ste tovar už rozbalili a pri jednom z prvých použití zistili vadu, odporúčame ako najvhodnejší postup tovar reklamovať.

7 ZISTENIE VADY TOVARU V DOBE 24 MESIACOV OD JEHO PREVZATIA

7.1 Kedy reklamovať chybný tovar. Vady tovaru ste povinní nám vytknúť (reklamovať ho) do dvoch mesiacov od zistenia vady po tom, čo sa vada objavila, najneskôr do uplynutia 24 mesiacov od prevzatia tohto tovaru, avšak nie tovaru, u ktorého je na obale, etikete, v návode pripojenom k tovaru alebo v reklame v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, počas ktorej je možné tovar použiť. Tu sa použijú ustanovenia o záruke za akosť (zmluvná záruka).

7.2 Čo sa bude diať po uplynutí 24 mesiacov? Po márnom uplynutí tejto lehoty vady tovaru vytýkať nemožno. Pokiaľ je to u daného tovaru možné, táto lehota sa predlžuje o dobu, počas ktorej ste nemohli tovar používať, pretože bolo v procese oprávnenej reklamácie. Aj keď sa snažíme vybaviť reklamácie vždy k Vašej spokojnosti, s niektorými výrobkami treba zaobchádzať podľa pokynov uvedených na obale/etikete/v príbalovej informácii - v opačnom prípade sa poškodí. Aj keď ešte v týchto prípadoch neuplynula doba 24 mesiacov, nemôžeme Vašu reklamáciu uznať v prípade tovaru, ktorý bol upravený na Vaše prianie a pri vade, ktorá vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti.

7.3 Ako na vytknutia vád tovaru. Za účelom vytknutia vád tovaru môžete využiť náš reklamačný formulár, ktorý vytlačíte, vyplníte a odošlete nám e-mailom: info@vcelarstvi-domovina.sk. Reklamovať tovar môžete zaslaním na adresu nášho sídla.

7.4 My Vám potvrdíme prijatie reklamácie na Váš e-mail. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy od Vás obdržíme údaje o uplatnení reklamácie tovaru.

7.5 Kto znáša náklady na prepravu reklamovaného tovaru? Pokiaľ požadujete odstránenie vady (oprava alebo dodanie nového tovaru alebo jeho časti) spolu s naším reklamačným oddelením sa dohodnete na spôsobe prepravy reklamovaného tovaru k nám. Prosím vezmite na vedomie, že reklamovaný tovar zaslaný na dobierku a/alebo iným spôsobom na naše náklady, nebude z našej strany prevzatý a bude Vám vrátený späť na Vaše náklady.

7.6 Kladná reklamácia. Ak však bude Vaša reklamácia uznaná ako oprávnená, máte nárok na úhradu účelne vynaložených nákladov, spojených s uplatnením oprávnenej reklamácie. Tieto náklady sú chápané ako najmenšie nutné náklady (tj náklady na zaslanie tovaru najlacnejšou dostupnou prepravou). Žiadosť o úhradu týchto nákladov musí byť uplatnená najneskôr do 1 mesiaca od ubehnutia lehoty na uplatnenie práva z chybného plnenia.

7.7 Ako by mal vyzerať tovar, ktorý je predmetom reklamácie? Tovar prosím vráťte čistý, (reklamovaný tovar musí spĺňať zásady všeobecnej hygieny), kompletný, nepoškodený (s výnimkou reklamovanej vady). Prosím vezmite na vedomie, že reklamovaný tovar zaslaný na dobierku a/alebo iným spôsobom na naše náklady, nebude z našej strany prebratý a bude Vám vrátený späť na Vaše náklady.

7.8 Potvrdenie o prijatí. Po obdržaní reklamovaného tovaru Vám bude zaslané potvrdenie o prijatí zásielky s reklamovaným tovarom a jej obsahu na Vami určenú e-mailovú adresu.

8 AKO RÝCHLO BUDE VAŠA REKLAMÁCIA VYBAVENÁ

8.1 Kedy bude uzavretý reklamačný proces? Občiansky zákonník nám na vybavenie reklamácie dáva lehotu 30 dní od vytknutia vady. My sa snažíme vybaviť reklamáciu v lehote 5 dní, je to naša priorita. V tejto lehote najneskôr býva z našej strany reklamačný proces uzavretý.

8.2 Posudzovanie vád. Po doručení reklamovaného tovaru späť k nám je vykonané posúdenie vady a ozveme s predbežným názorom zákazníkovi. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná k odbornému posúdeniu vady (napr. bude z našej strany nutné, aby sme požiadali o súčinnosť nášho dodávateľa či výrobcu).

8.3 Pokiaľ je tovar vadný, je reklamačný proces uzatvorený najneskôr v lehote 30 dní od vytknutia vady. Poverený pracovník môže v odôvodnených prípadoch so zákazníkom dohodnúť lehotu dlhšiu. Sme povinní si od Vás vyžiadať doplnenie podkladov v najkratšej možnej lehote.

8.4 Pokiaľ nie je tovar uznaný za chybný, budete o zamietnutí reklamácie informovaní. Dohovoríme sa na ďalšom postupe.

9 AKÝ ZVOLIŤ SPÔSOB VYRIADENIA REKLAMÁCIE.

9.1 Čo ovplyvní moje možnosti. Budete mať právo žiadať odstrániť vzniknutú vadu. Podľa svojej voľby môžete vybrať:

9.1.1 opravu veci;

9.1.2 dodanie novej veci; alebo

9.1.3 dodanie chýbajúcej časti.

Z Vašej strany by to nemala byť neprimeraná požiadavka. Pokiaľ bude pre nás oprava veci predstavovať značné ťažkosti alebo to nebude primeraná požiadavka s ohľadom na hodnotu veci a význam vady, oznámime Vám to. Rovnako tak budeme postupovať pokiaľ vyhodnotíme Vašu požiadavku dodania novej veci ako neprimeranú vzhľadom k vade tovaru alebo hodnote tovaru.

9.2 Podstatné porušenie zmluvy. Pokiaľ vada bude predstavovať podstatné porušenie kúpnej zmluvy, budete mať právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo žiadať primeranú zľavu z kúpnej ceny

9.3 Kedy bude možné žiadať zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy? V niektorých situáciách bude možné žiadať zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy. Nebude to možné v situácii, keď vada tovaru nebude významná. Aké budú situácie, kedy môžete žiadať zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy:

9.3.1 vec neopravíme alebo nevymeníme;

9.3.2 vec neopravíme ani nevymeníme v súladu so zákonom;

9.3.3 odmietneme odstrániť vadu;

9.3.4 vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci;

9.3.5 vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo

9.3.6 vyhlásime alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstránime v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

9.4 Vy nám oznámite spôsob vybavenia reklamácie. Pokiaľ nie, opýtame sa Vás. Máte povinnosť nám oznámiť, aké právo z vadného plnenia ste si zvolili, a to pri oznámení vady alebo bez zbytočného odkladu po oznámení vady. Vykonanú voľbu nemôžete zmeniť bez nášho súhlasu; to neplatí v prípade, že budete žiadať opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná.

9.5 Vrátenie pôvodného tovaru. Pri vybavení reklamácie dodaním nového tovaru ste nám povinní vrátiť tovar pôvodne dodaný (ak sa nedohodneme inak).

10 UKONČENIE REKLAMÁCIE

10.1 Po vybavení reklamácie z našej strany Vás budeme obratom kontaktovať. Dohodneme si, kedy Vám môžeme zaslať kuriéra, aby Vám priviezol nový / opravený / chýbajúci tovar, ktorý bol reklamovaný, prípadne Vám odôvodníme zamietnutie reklamácie.

10.2 Pokiaľ vraciame kúpnu cenu, zašleme Vám bezhotovostne zaplatenú kúpnu cenu späť na bankový účet, ktorý nám oznámite, a to bez zbytočného odkladu.

10.3 Reklamovaného tovaru si u nás môžete aj osobne vyzdvihnúť, a to najneskôr do 30 dní odo dňa, kedy ste bol o vybavení reklamácie vyrozumený. Po uplynutí tejto lehoty sme oprávnení účtovať poplatok za uskladnenie tovaru. Denný poplatok za uskladnenie je účtovaný vo výške 1 EUR.

10.4 Pokiaľ si nevyzdvihnete tovar z vybavenej reklamácie do 6 mesiacov odo dňa, kedy ste boli o vybavení informovaní, vyhradzujeme si právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.

10.5 Pri prevzatí tovaru máte povinnosť ho skontrolovať najmä, že zásielka s tovarom obsahuje všetko, čo obsahovať má. K neskorším námietkam už nebude prihliadané.

11 ZÁVEREČNÁ ČASŤ

11.1 Zákonné práva. Práva zákazníka vyplývajúce zo zákona nie sú týmto reklamačným poriadkom dotknuté.

11.2 Platnosť. Tento reklamačný poriadok je platný od 25. 10. 2024.